31.07.2023 - Demararea înscrierilor în Programul Rabla local

foto

 Demararea înscrierilor în Programul Rabla local

Începând cu data de 31 iulie, locuitorii comunei Vetiș au posibilitatea să se înscrie în noul Program de casare a autovehiculelor uzate – Rabla Local, prin care pot renunța la mașinile vechi în schimbul sumei de 3.000 de lei.

În cadrul programului, persoanele fizice pot solicita înscrierea prin intermediul unei aplicații informatice puse la dispoziție de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) începând de luni, 31 iulie ora 10:00 până la data de 31 august 2023, ora 16:30, sau până când bugetul alocat fiecărei primării se va epuiza.

Pentru a beneficia de fonduri, persoana fizică trebuie să aibă domiciliul în raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanțare. În plus, este necesar ca primăria în raza căreia se află domiciliul să fie inclusă în lista unităților administrativ-teritoriale care au încheiat contracte de delegare, menționată în aplicația informatică și pe site-ul AFM.

După încheierea contractului de finanțare cu primăria, persoana fizică trebuie să caseteze și să radieze din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat și va primi stimulentul de casare în valoare de 3.000 de lei. Suma oferită este formată din 2.400 de lei alocați din Fondul pentru Mediu și 600 de lei susținuți din bugetul local. Beneficiarul stimulentului se angajează, conform ghidului de finanțare, să nu achiziționeze un autoturism cu norma de poluare Euro 5 sau inferioară în următorii 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.

În atenția persoanelor fizice care doresc înscrierea în cadrul programului Rabla local!

1. Conturile de utilizator trebuie create anterior înscrierii în aplicație. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. programul „Casa Verde fotovoltaice 2023”). Astfel, dacă adresa de e-mail ulizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită. În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP.

 2. Persoana fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație. 

3. Persoana fizică trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehicului uzat pentru care solicită finanțare.

4. Persoana fizică se va înscrie în aplicație doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăsește în lista prevăzută în aplicația informacă și pe site AFM.

5. După înscriere, AFM transmite lista persoanelor fizice înscrise, către primăriile parcipante în cadrul Programului. 6. Persoana fizică transmite documente, conform procedurii interne a primăriei; procedura va fi publicată pe pagina de internet a acesteia. Persoana fizică își creează contul prin accesarea căsuței verzi, la link hps://afm.ro/casare_auto_uzate.php: